Oktatásszervezési konferencia: felkészülés az új tanévre

Az új tanévre vonatkozó jogszabályi, szervezési folyamatokat, aktualitásokat idén is megismerhették az Óbudai Egyetem munkatársai az Oktatásszervezési konferencián. Az egyetemen fontos hagyomány, egy egész napos program keretében tekintik át a tanmenetet érintő változásokat, az elért eredményeket és az intézmény előtt álló kihívásokat. Az augusztus 31-ei konferencia plenáris ülésén Dr. Vanó Renáta, az Oktatási Hivatal felsőoktatásért felelős elnökhelyettese, Dr. Prof. Kovács Levente rektor, Dr. Rácz Ervin oktatási rektorhelyettes és Fehér Botond gazdasági főigazgató tájékoztatta a munkatársakat.

Prof. Dr. Kovács Levente bevezető előadásában ismertette az elmúlt években elért eredményeket, melyet a helyes döntéseknek és az összetartó csapatmunkának tulajdonított. Egyúttal az egyetem előtt álló lehetőségekről és a várható kihívásokról is beszélt. Aláhúzta: az Óbudai Egyetem a felsőoktatási reform és az intézményi működés átalakításának köszönhetően az élbolyba került. A legutóbbi legnagyobb sikernek a felvételi számok alakulását nevezte meg. Emlékeztetett: - Soha ennyi hallgatót nem vett még fel az egyetem fennállása óta, úgy, hogy tartottuk a minőségi követelményeket.



Rektori stratégiájához illeszkedően az elmúlt évet értékelve a legfontosabb eredmények közt említette az Óbudai Egyetem nemzetközi megítélésének továbberősödését, a kutatás-fejlesztési tevékenységek alakulását, az új doktori iskola létrehozását, a pályázatok sikerességét, a céges kapcsolatok bővülését. Kiemelte: a képzés és a tudományos élet megerősítését, valamint a hallgatói lemorzsolódás további csökkentését továbbra is a legfontosabb célok között tarja számon. Utóbbi kívánalmat az őszi tanévben induló új tanterv jelentősen elősegíti majd, hiszen a témában legfontosabb problémát, a középiskolai és az egyetemi elvárások közti szakadékot kívánják orvosolni, áthidalni. A továbbiakban elismeréssel szólt az adminisztrációs munkát végző kollégák gyors, precíz, felelős munkavégzéséről is, amely nélkül elképzelhetetlen az intézmény hatékony működése. Az oktatói és oktatásszervezési fejlesztés terén elért eredmények közt említette egyebek mellett a bürokratikus folyamatok racionalizálását, a korábban veszélyben lévő doktori képzés erősítését, a digitális oktatás szerepének erősítését, az Intézményi Érdekegyeztető Tanács létrehozását, valamint a Tanulmányi és a Neptun Iroda működésének megerősítését. A rektor bejelentette: Nemzetközi Főigazgatóság kezdi meg működését az egyetemen. Az idei év legfontosabb kérdésének pedig az egyetem MAB akkreditációnak való megfelelését nevezte.



Dr. Vanó Renáta, az Oktatási Hivatal felsőoktatásért felelős elnökhelyettese elismeréssel szólt az Óbudai Egyetemen folyó munkáról, kiemelve a felvételi adatok alakulását. Gratulált Prof. Dr. Kovács Levente rektornak, hogy határozott, világos célok mentén ért el gyors sikereket az általa vezetett egyetem. Előadásában a friss diplomás pályakövetési adatokat ismertette, különös tekintettel a műszaki és az informatikai területekre. Hangsúlyozta: az egyetem hallgatói a legjobb eséllyel indulnak a munkaerő-piacon, ahol piacképes fizetéssel helyezkedhetnek el, legkésőbb egy-két hónapon belül.



Fehér Botond gazdasági főigazgató a támogatói munkakörök státuszáról és jövőjéről beszélt. Kiemelte: az egyetem továbbra is stabil pénzügyi alapokon áll. Megjegyezte továbbá: Az energiaválság miatt hozott intézményi intézkedéseknek és a dolgozók fegyelmezett, alkalmazkodó viselkedésének köszönhetően sikerült leszorítani az energiaköltségeket.



Dr. Rácz Ervin oktatási rektorhelyettes az oktatási területen elért eredményekről és jövőbeni kihívásokról, az oktatásszervezés stratégiai kérdéseiről tartott prezentációt. Előadásában ismertette a hallgatói létszám alakulását. Elmondta: az általános eljárásban 3660, pótfelvételi eljárás keretében pedig 514 fiatalt vettek fel. A rektorhelyettes bejelentette: az Óbudai Egyetem ismét a top 10 felsőoktatási intézmény között van. Országos szinten a 8., Budapesten pedig az előkelő 4. helyen áll a felvételi számok tekintetében. Nagy sikernek tartotta, hogy minden képzéstípuson jelentősen nőtt az érdeklődés.

Az oktatásszervezési konferencia az elhangzott előadások után szekcióülésekben folytatódott, ahol a gazdasági és oktatási részterületekről hallgathatták meg az aktualitásokat a résztvevők. A nyelvi Centrum működési alapelveiről és a feladatkörökről Prof. Dr. Maior Enikő beszélt. Fenntartható fejlődés - egyetemek nemzetközi rangsora címmel Prof. Dr. Gulácsi László tudományos rektorhelyettes tartott előadást. Az egyetemi testnevelés változásairól, az F-tanterv bevezetésével Hiervarter Ákos, Testnevelési és Sport Intézet vezetője beszélt. A Testületi üléseken hozott döntésekről Dr. Csepeli Zsuzsanna, a Rektori Kabinet vezetője tartott prezentációt. A duális képzés szervezésének aktuális kérdései, gyakori problémák és megoldások témaköréről Dr. Pogátsnik Monika, a Duális Iroda vezetője beszélt. Adminisztrációs előrelépés - feltételekkel - címmel Dr. Molnár Ildikó, a Rektori Hivatal vezetője tartott előadást. A nemzetközi mobilitási és képzési programok menedzseléséről Veres Erzsébet, a Nemzetközi Oktatási Iroda, irodavezetője számolt be.  A papírmentes irodához vezető úton, az adminisztrációs folyamatok változásai – e témakörről beszélt Soós Éva, Pénzügyi és Számviteli Iroda vezetője. Neptun-FIR aktualitások 2023 címmel Bilicska Csaba, a Neptun Iroda vezetője tartott előadást. A szakindítási aktualitásokról Dr. Kárász Péter, az OFIG, oktatási főigazgatója számolt be. A digitalizáció első lépései, az EOS rendszer kivezetése – ezzel a címmel tartott prezentációt Sztelik András, a Kontrolling Iroda vezetője. Kinek nehézség a fogyatékosság? – erre a kérdésre adott kézzelfogható válaszokat Prokai Piroska, esélyegyenlőségi koordinátor. Szabályzati változások az oktatásszervezés területén címmel Dr. Boóc-Zemencsik Krisztina, az OFIG ügyvivő szakértője tartott beszámolót. Támpontok egy folyamatosan változó szervezetben volt Töröcsikné Guttyán Annamária, a Bér- és Munkaügyi Iroda, vezetőjének témaköre. Az EDTI perspektíváiról Nagy Kinga, az EDTI iroda vezetője beszélt. Az Egyetemi Könyvtár feladatait Berek László, könyvtárigazgató ismertette.



A központi informatikai szolgáltatások fejlesztéséről Iván Csaba, az Informatikai Iroda, vezetője adott számot. Az ügyrend hálójában című előadást Hajdu Zsolt, a Tanulmányi Iroda, vezetője tartotta meg. Az Óbudai Egyetem beszerzéseiről Dr. Juhász Nikolett, a Vagyongazdálkodási Iroda, vezetője tartott beszámolót. A pénzügyi változások a Neptun rendszerben – ez volt a címe Bai-Vincze Adrienn, a Neptun Iroda munkatársa előadásának.



A Beruházási Iroda céljairól és feladatairól Csomor Dániel, a Beruházási Iroda vezetője beszélt. A tanulmányi adminisztráció változásairól Neruda-Hegedűs Beáta, a Neptun Iroda munkatársa számolt be.



Az egyetem új pályázati szabályzatáról és eljárásrendjéről Radnai Orsolya, a Pályázati Iroda irodavezetője tartott előadást. FIR hibakódok és javítások, OSAP statisztika címmel Schmidtmayer Bianca, a Neptun Iroda munkatársa tartott prezentációt. Kérvénykezelés, Szakdolgozat, záróvizsga folyamatok – e témakört járta körül Katona-Kis Viktória, a Neptun Iroda részéről.



Az Ybl Tanácsadó Irodát Laczó Zoltán, az iroda vezetője mutatta be.
Frissítve: 2023.08.31.

Legfrissebb cikkek