Prof. Dr. Botir Usmanov
Usmanov Botir Shukurillayevich 1993-ban a Kazanyi Állami Technikai Egyetemen végzett repülőgépépítés szakon, mérnöki és gépészmérnöki diplomát szerzett. 1999-ben az Andra Egyetemen, Indiában, majd 2001-ben a Hamburg-Harburgi Műszaki Egyetemen, Németországban végzett, ahol informatikai és mechatronikai (mechanika és információs technológia) szakirányú képzésben vett részt. 1999-ben a műszaki tudományok kandidátusa fokozatot szerezte meg, 2004-ben az Aircraft Aerodynamics (Repülőgép Aerodinamikai) Tanszéken adjunktusi címet kapott. 2021-ben pedagógiai tudományok doktora fokozatot szerzett, 2022-ben professzori címet kapott, és 2023-ban a műszaki tudományok doktora fokozatot is elnyerte.
Dolgozott főiskolai oktatóként, kutatási osztályvezetőként, nemzetközi kapcsolatok osztályvezetőjeként, a Taskenti Állami Repülőgépépítési Intézet dékánjaként 1995-2007 között, valamint tudományos titkárként, dékánhelyettesként, és az oktatási és kutatási munkák igazgatóhelyetteseként a Moszkvai Állami Egyetemen, Taskentben. 2008-2012 között az Üzbegisztáni Köztársaság Felsőoktatási és Szakiskolai Minisztériumának tudományos ügyekért felelős helyettes minisztere volt, 2013-2016 között a Taskenti Információs Technológiai Egyetem (Muhammad al-Khorazmi nevét viselő) tudományos és innovációs rektorhelyettese, 2017-2019 között az Üzbegisztáni Köztársaság Gazdasági és Ipari Minisztériumának helyettes minisztere, 2019-2020 között. 2020 óta a Taskenti Kémiai Technológiai Intézet rektora. Számos tankönyvet, kézikönyvet, monográfiát, előadás szöveget, valamint oktatási és módszertani komplexumot publikált informatikai és technológiai, valamint rajz témakörökben, és tudományos és oktatási munkákat készített a felsőoktatási intézmények hallgatói számára. 2020-2022 között tudományos és akadémiai gyakorlati képzésben részesült az intézet 60 dolgozója, 80 TICT mesterképzős akadémiai mobilitása, 30 külföldi hallgató és doktorandusz részvétele a TICT-n végzett képzési és gyakorlati programokban, 50 külföldi tudós és professzor képzési ülései és szemináriumai, több mint 20 élő és több mint 40 online képzés külföldi delegációkkal. Emellett tanácsokat és ajánlásokat tett a kétoldalú diplomák szervezésével kapcsolatban külföldi egyetemekkel az oktatás 21 területén.