2010. január elsejével a Budapesti Műszaki Főiskola, – illetve jogelődjei, a Bánki Donát Műszaki Főiskola, a Kandó Kálmán Műszaki Főiskola, a Könnyűipari Műszaki Főiskola – jogutódjaként megalakult az Óbudai Egyetem.
Magunkról
Az új egyetemet a tradíciók ápolása, valamint a dinamikus haladás és fejlődés jellemzi. Büszkén valljuk magunkat az 1879-ben alapított, majd megújult Magyar Királyi Állami Felső Ipariskola jogutódjának. Az intézmény tanárai – mint Arany Dániel, Edvi Illés Aladár, Dr. Egerváry Jenő, Faragó Ödön, Jalsoviczky Géza, Lencz Ödön, Klemp Gusztáv, Petrik Lajos és még sokan mások – nagyban hozzájárultak a hazai fejlődéshez, az iskola nemzetközi hírnevéhez.
Az egyetem szellemi örököse a több mint 600 éve, 1410. augusztus 1-jén újjáalapított Óbudai Egyetemnek, melyre vonatkozó pápai bulla szerint:
...megállapítjuk és rendeljük, hogy nevezett Óbuda városában örök időkre egyetem álljon fenn ... minden megengedett karral, továbbá, hogy azon egyetem tanárai minden kiváltság és szabadság részesei legyenek, melyeket a párizsi és bolognai, oxfordi és kölni egyetemeken a tudósoknak és magistereknek, ... az apostoli Szentszék, a római birodalom vagy bárki más adományozott.
Az Óbudai Egyetem a felsőoktatási piac aktív szereplőjeként minőségi és versenyképes szolgáltatást nyújt, emberközpontú, egész életen át tartó kötődést és tanulást biztosít a műszaki, az informatikai, a gazdaságtudományi és pedagógusképzési területen. Programjában alap-, és mesterképzés, szakirányú továbbképzés, felsőfokú szakképzés, valamint doktori képzés szerepel nappali, esti és levelező tagozaton, továbbá távoktatási formában. Ennélfogva az akadémiai program egészét kínálja a továbbtanulni szándékozók számára: 15 alapszak, 11 mesterszak és 3 doktori iskola színes kínálata várja az érdeklődőket. Az oktatás színvonalát jelzi az is, hogy a 2009. évi Felsőoktatási Minőségi Díj pályázat eredményeként a legmagasabb elismerés, a Felsőoktatási Minőségi Díj került átadásra.
Az egyetem küldetése
Az egyetem küldetésének középpontjában a tudás átadása, a megújulás és az innováció áll. Az oktatás tartalmának kialakításában egyensúlyra törekszünk az időtálló alapismeretek, a korszerű szakmai és a gyakorlati életre közvetlen felkészülést segítő ismeretek és ezek alkalmazása között. Az oktatási folyamatot a hallgatók és az oktatók emberi kapcsolataira és együttműködési készségére építjük. Ebben a légkörben a diákok természetes módon sajátítják el a polgári értékeket és építik be azokat saját értékrendjükbe.
A képzés során a fő hangsúly az erős elméleti alapokon nyugvó, gyakorlatorientált, minőségi alap-, valamint az erre épülő magas színvonalú mesterképzésen van, melyhez a doktori képzés kínál tudományos továbbképzési lehetőséget. Az egyetem a gyakorlatorientált képzések iránti elköteleződésének jegyében duális és kooperatív képzési formákat is kínál. Duális képzés esetén a tanulmányok megkezdésével párhuzamosan elkezdődik a szakmai gyakorlat, míg kooperatív képzés esetén a hatodik félév után nyílik lehetőség egy vagy két gyakorlati félév elvégzésére az Egyetem valamely partner vállalatánál.
Kiemelt szerep jut a nemzetközileg jegyzett kutató-fejlesztő és innovációs tevékenységek végzésére, a gazdasági élet szereplőivel erős kapcsolatok ápolására és a XXI. század elvárásainak megfelelő infrastruktúra biztosítására. Az oktatási és kutatási tevékenységen kívül az intézmény a társadalmi szerepvállalás mellett is elhivatott. Ennek keretében az Óbudai Egyetem törekszik arra, hogy a felsőoktatás szempontból alulszolgáltatott helyeken az Egyetem felsőoktatási kapacitásokat biztosítson, valamint hogy erősítse civil és önkormányzati kapcsolatait.
Az egyetem küldetésnyilatkozatának központi gondolata:
Pro Scientia et Futuro
azaz
A tudományért és a jövőért