Innovációs ökoszisztéma fejlesztése - ötletpályázat hallgatóknak
Az Óbudai Egyetem versenyt hirdet hallgatóinak az innováció és a hallgatói szolgáltatások minőségének javítása jegyében, értékes nyereményekért. A verseny célja, hogy a hallgatói csoportok innovatív és a gyakorlatban is implementálható megoldási modelleket dolgozzanak ki.
- Digitális Tanulmányi Osztály megtervezése és szolgáltatásai
- Beiskolázási program és platform fejlesztése
- Hátrányos helyzetű hallgatók segítése, lehetőségeik bővítése
A nevezett témákban a hallgatói csapatok egyetlen megkötése, hogy valós problémákra, igényekre, kihívásokra kínáljanak valóban implementálható, megvalósítható megoldásokat, melyeket az Óbudai Egyetem a későbbiek folyamán beépíthet saját működési modelljébe. A verseny további célja a hallgatói innovációban rejlő potenciál kiaknázása, valamint a hallgatók érdekeinek érvényesítése az adminisztráció területén.
Részvételi feltételek:
- a versenyen hallgatói csapatok vehetnek részt. A csapatok ideális létszáma 3-5 fő, minimálisan 2 hallgató
- elvárás, hogy a hallgatói csapatok tagjai között legyen legalább 2 fő különböző karok részéről
- a hallgatói csapatokban megkötés nélkül szerepelhetnek az Óbudai Egyetem hallgatói, akik aktív hallgatói jogviszonyban állnak az Egyetemmel
A verseny felépítése:
A verseny két szakaszból épül fel.
I. Válogató, előfeladat
A csapatoknak a fent megnevezett négy tématerületből egy-egy témát kell választaniuk, majd abból az 1. számú melléklet sablonját használva el kell készíteniük egy maximum 10 oldalas szakmai vázlatot, melyet szakmai zsűri értékel, majd a legjobbnak ítélt csapatok kerülnek be a döntőbe. A legfontosabb értékelési szempont az innováció, valamint a gyakorlati megvalósítás és a megvalósíthatóság, kidolgozottság színvonala.
II. Döntő, helyszíni feladat:
A döntőben részt vevő hallgatói csapatok részletes megvalósítási tanulmányt készítenek, kibővítve a korábban leadott szakmai vázlatot, melyet a megadott dátumig a szakmai zsűri értékel. Ezen felül a döntő helyszínén ötletüket a szakmai zsűri előtt prezentálják, maximum 20 percben. Ehhez az ötlet bemutatására alkalmas prezentációt készítenek.
III. Győztesek döntője, helyszíni feladat:
A döntőben az első három helyezett csapat részt vesz a még aznap megtartandó „győztesek döntőjén”, ahol megoldásaikat maximum 15 percben angolul prezentálják az Arab Kultúra Napjának meghívott vendégei, a szakmai zsűri, valamint az Egyetem vezetése előtt. A győztesek döntőjét megnyerő csapat különdíjban részesül.
Az értékelést szakmai zsűri fogja végezni.
A versenyre jelentkezés határideje: 2020. március 20.
Az előzetes feladat beküldésének határideje: 2020. március 31.
Az előzetesen beérkezett szakmai anyagok elbírálása 2020. 04. 05-én lezárul, a versenyzők ezen a napon kapnak értesítést az eredményről.
Fontos, hogy a csapat minden tagja részt vegyen a prezentálásban.
A verseny ideje, helye:
2020. 04. 20. 1034 Budapest, Bécsi út 96/b, a Neumann János Informatikai Kar aulája.
A verseny díjazása:
I. helyezett csapat 300.000 forint
II. helyezett csapat 200.000 forint
III. helyezett csapat 100.000 forint
Különdíj: Értékes ajándékok
Jelentkezés módja:
A jelentkező csapatoknak az alábbi információkat kell elküldeniük elektronikus úton, a jelentkezési határidőig:
- Csapattagok neve, Neptun-kódja; kar és szak megnevezése;
- Csapat neve;
- Választott tématerület.
A jelentkezéseket az innovation [at] irob [dot] uni-obuda [dot] hu, valamint másolatban: haidegger [at] irob [dot] uni-obuda [dot] hu és tamas [dot] daniel [dot] nagy [at] irob [dot] uni-obuda [dot] hu e-mail címre várják.
Budapest, 2020.03.06.
A szakmai zsűri elnökei:
Dr. Haidegger Tamás és Kersánszki Tamás
- számú melléklet
Óbudai Egyetem Innovációs Ökoszisztéma Hallgatói Verseny
Csapat adatok:
1. Rövid szöveges összefoglaló
2. Jelenlegi helyzet, jelenlegi gyakorlatok bemutatása, problémák ismertetése
3. Ötlet részletes kidolgozása
Elvárt tartalom, amire ki kell térni: működési modell, demonstráció – megfelelő a design szintjén megvalósítva – weboldal/applikáció tervek, rendszer architektúra tervek (amennyiben releváns). Ki kell hangsúlyozni a megoldás műszaki és megvalósíthatósági tartalmát.
Meg kell adni: gyakorlati megvalósítás módja, gyakorlati megvalósítás időtartama, szükséges erőforrások bemutatása és ezek felhasználása (humánerőforrás, pénzügyi erőforrás, telephely vagy helyszíni megvalósíthatóság stb.).
Az alkalmazás/weboldal/műszaki modellek tényleges megvalósítása a verseny idejéig nem elvárás, viszont a bírálatnál előnyt jelent.
4. Összefoglaló, kimutatás készítése
PÉLDA:
Probléma felvetése: az Óbuda Egyetem Bécsi úti BA épületében a mozgáskorlátozottak lehetőségei ahhoz, hogy eljussanak egyik pontból a másikba limitáltak. Erre keresünk megoldást.
Lehetséges megoldás: beltéri navigációs rendszer és applikáció megvalósítása, mely lekérdezés esetén belső útvonalat tervez, ehhez biztosítunk applikáció/weboldal/rendszer designt. Megtervezzük, hogy hova lenne jó további műszaki eszközöket telepíteni, és milyen módon (további külső lift, felvonó, mozgólépcső stb.) ahhoz, hogy bejárható legyen ténylegesen az épület. Mindehhez biztosítani kell megvalósítási terveket. Például a főbejárattól hogyan lehet eljutni egy adott laboratóriumi terembe, ehhez az alkalmazás javasol az alaprajzot, felhasználva az útvonalat, az, hogy milyen liftet, lépcső melletti mozgáskorlátozott felvonót kell használni, hogy eljusson a felhasználó a célba. A javaslat szabadon tartalmazhat további épületfejlesztési terveket.