Jó gyakorlatokkal a jól-létért
A hallgatók és felsőoktatási munkavállalók jóllétéért tett lépésekről, legjobb gyakorlatokról tudhattak meg többet azok a szakemberek, akik részt vettek az Egészségesebb Munkahelyekért Egyesület workshopján, melyet a Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetemen rendeztek október 18-án.
Elhangzott: mindez megtérülő befektetés az intézménynek is hosszútávon. A bemutatkozások során többen említették, hogy a hallgatóknak egészséggel, rekreációval, életmóddal kapcsolatos kurzusokat, szabadon választható tárgyakat indítottak, az intézmények sporttal, életmóddal kapcsolatos irodákkal, intézetekkel bővülnek. A legtöbb résztvevő intézmény már túl van a modellváltáson, amely hozzásegítette őket a szemléletváltáshoz, és ahhoz, hogy kiemeltebben foglalkozhassanak a well-being típusú témákkal, családbarát egyetemmé váljanak, a HR funkciókat átgondolhassák és a HR is szerepet vállalhasson a kezdeményezésekben.
A rövid bemutatkozások után a Magyar Testnevelési Egyetem egyetemi docense, Dr. Lacza Gyöngyvér mutatta be a Healthy Campus projektet, amely egy minősítési rendszer, és a felsőoktatási intézményeket a kiválóságra ösztönzi. Az intézmények díjkötelezettség mellett regisztrálhatnak a projektre, ami után a profiljukba feltölthetik a különböző kritériumokhoz az általuk már megvalósított gyakorlataikat jóllét témán belül, amelyekre pontokat kapnak, ez alapján kaphatják meg védjegyüket. Azonkívül, hogy a projektnek köszönhetően hivatalos minősítést kaphatnak az intézmények, visszacsatolást arról, milyen úton haladnak a projektjeikkel, a honlap betekintést biztosít, más, akár külföldi egyetemek programjaiba, amelyekből inspirációt meríthetnek a résztvevők, végül, de nem utolsó sorban, a program által „rá vannak kényszerítve”, hogy foglalkozzanak az egyetemi polgárok jóllétével, akciókat szervezzenek.
Az ÓE képviselői számára több tanulsága is volt a részvételnek: elengedhetetlen a vezetői elköteleződés, valamint, hogy nem minden aktivitásnak kell feltétlenül pénzbe kerülnie. Észre kell venni azokat a kis, hétköznapi dolgokat, lehetőségeket, amelyek már rendelkezésre állnak, ezeket összegyűjteni, és ezek birtokában akár kis változtatásokkal is nagy eredményeket lehet elérni. Példának hozták fel, hogy a diákok sport kurzusain az egyetemi dolgozók is részt vehessenek.