Közösen kutat és valósít meg kooperatív gyakornoki programot az egyetem és a thyssenkrupp
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Egyetem és thyssenkrupp budapesti autóipari E/E (elektromos és elektronikus) kompetenciaközpontja. A megállapodás – amelyet Marc de Bastos Eckstein ügyvezető igazgató és Prof. Dr. Kovács Levente rektor látott el kézjegyével – többek között kiterjed az alkalmazott kutatásokra, a szakmai gyakorlati helyek biztosítására, valamint kooperatív gyakornoki programok közös megvalósítására is.
A thyssenkrupp vállalaton belül is egyedülálló E/E központját magyar mérnökök ötletére alapozva több mint 20 éve alapította a német vállalat, és ma már több mint 1100 magasan képzett szoftver- és hardverfejlesztő mérnököt foglalkoztatnak. A világ legnagyobb autógyárai számára Budapesten fejlesztett „okos” elektromechanikus kormányszervók a legkülönfélébb, legújabb vezetéstámogató megoldásokat nyújtják, és alkalmasak az önvezető rendszerekkel való együttműködésre is. A thyssenkrupp ma már olyan új megoldásokat is fejleszt Magyarországon, mint a steer-by-wire (a mechanikus kapcsolatok helyett csupán elektronikus összeköttetést biztosító megoldás), vagy az önvezető rendszereket támogató saját alkalmazások. A globálisan egyedülálló, úgynevezett „advanced development” (különleges fejlesztési) részleg a távolabbi jövőbe előre tekintve ma még nem létező autóipari megoldásokat is kutat. A központot saját szakterületén a világ legjobbjai között tartják számon.
„Az Óbudai Egyetemet mindig is a gyakorlatorientált szemlélet jellemezte” – emelte ki Prof. Dr. Kovács Levente az együttműködés aláírása kapcsán. A karok mindegyikén jól felszerelt laborok, modern eszközök biztosítják ehhez a feltételeket. Nagyon fontosnak tartjuk természetesen, az elméleti alapok átadását, de nálunk párhuzamosan már az első évtől – többnyire kisebb csoportokban – megkezdődik a gyakorlati képzés is. „A ma végzett mérnökök harmada intézményünkben szerzi meg diplomáját, és az itt végzettek közel száz százaléka szinte azonnal el tud helyezkedni szakmai területén” – mutatott rá a rektor kiemelve, ehhez elengedhetetlen, hogy az egyetem szorosan együttműködjön a gazdasági élet szereplőivel különös tekintettel a termelő vállalatokra.
„A maihoz hasonló, gazdasági és technológiai kihívásokkal teli időszakokban különösen felértékelődik a stabil környezet és a kiszámítható jövő. A mérnöki tudáson és a német nagyvállalati háttéren túl vezető helyünket biztosítja a piacon a világ autóiparát igazán érdeklő, a legújabb problémákkal foglalkozó projektjeink. Közhelyszámba megy, de igaz, hogy a felsőoktatás és az ipar együttműködése az innováció katalizátora. Fejlesztőközpontunk nélkülözhetetlen partnerei az egyetemek, az Óbudai Egyetemmel pedig már eddig is voltak közös projektjeink, például több tárgy oktatásában is részt veszünk. A mostani megállapodással ezt a közös munkát emeljük egy lényegesen magasabb szintre”- fogalmazott Marc de Bastos Eckstein, a thyssenkrupp Components Technology Hungary ügyvezetője.
A thyssenkrupp a fejlesztés mellett gyártással és összeszereléssel is foglalkozik hazánkban:Jászfényszarun elektromechanikus kormányszervókat, hengerfejbe integrált vezérműtengelyeket és más, első sorban elektromos autókban használt alkatrészeket is gyárt, Debrecenben stabilizátorokat és rugókat készít. Győrben futómű-összeszerelő üzemet, valamint egy Steel Service Center-t is működtet a vállalat. A budapesti központ tevékenységét a thyssenkrupp Veszprémben létrehozott mérnöki központja is támogatja. Jelenleg mintegy 2700 munkatársa van a thyssenkrupp autóipari szegmenségnek Magyarországon.