BorKatedra – Szabadon választható kurzus nappali tagozatos hallgatóknak
„Minden bor társas, és igazi lényét akkor tárja fel, ha közösségben isszák” – írta Hamvas Béla A bor filozófiája című művében. Ennek a gondolatnak a jegyében indítja el 2024 szeptemberétől az Óbudai Egyetem – a Kulturális és Innovációs minisztérium támogatásával – BorKatedra kurzusát. A szabadon választható kétkredites kurzuson elismert szakemberek, nemzetközi borakadémikusok, top sommelier-k, borszakírók oktatnak majd.
A borismereti és borkulturális kurzus pilot-jelleggel az Óbudai Egyetemen kívül a Semmelweis Egyetemen és a Károli Gáspár Református Egyetemen indul a Kulturális és Innovációs Minisztérium támogatásával Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos kezdeményezésére. A Nemzeti Bormarketing Stratégiában kiemelt célkitűzés a fiatal generáció hatékony elérése. A Magyar Bormarketing Ügynökség által összeállított, a magyar borkultúrát középpontba állító tantárgy oktatásával a fiatalok olyan tudásanyag birtokába jutnak, amely felöleli a bor termeléséhez, értékesítéséhez, értékeléséhez és fogyasztásához kapcsolódó ismereteket, elősegíti a tudatos, mértékletes, minőségorientált borfogyasztás elsajátítását.
A hallgatók a kurzus során megtanulják, hogy melyek azok a jellemzők és feltételek, amelyek a minőséghez, értékhez kapcsolódnak. Az elméleti tudásanyag mellett a tanulók ismeretszerző borkóstolás keretein belül szerzik meg a kulturált, felelős borfogyasztásról és a bor értékelésének alapjairól szóló ismereteket, emellett széleskörű tudásra tesznek szert többek között Magyarország borvidékeiről, a főbb bortípusokról és ételpárosításokról is.