Egy életen át tanulni – ebben is segíthetnek az egyetemek
Az Óbudai Egyetem volt a házigazdája a 20. Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferenciának. A rendezvény célja, hogy minél hatékonyabb lehessen a tudás átadása a társadalom és az egyén szintjén egyaránt. A tanácskozás fókuszában az egyetemek közreműködésével megvalósuló tudástranszfer és képességfejlesztés állt. Prof. Dr. Kovács Levente rektor köszöntőjében a rangos konferenciát méltatva kiemelte, hogy az Óbudai Egyetem egyik legfontosabb célkitűzése olyan tudásmegosztási ökoszisztéma kialakítása, amely az oktatást segíti, és a tananyagokat is minél szélesebb körben teszi elérhetővé.
Dr. Schottner Krisztina, a Milton Friedman Egyetem rektora, a MELLearN elnökségi tagja szerint a konferencia iránt mutatott nagy érdeklődés is jelzi a téma súlyát és a jövő oktatásában rá váró szerepet.
Carme Royo, az EUCEN (az európai egyetemek egész életen át tartó tanulásával foglalkozó legnagyobb multidiszciplináris szövetsége) ügyvezető igazgatója tartott beszédében szintén a konferencia témáinak fontosságát hangsúlyozva elmondta, hogy a kritikus gondolkodást és a problémamegoldó-készségeket magas szinten kell elsajátítani. Ezek segíthetik a hatékony és fenntartható tudásközvetítést és -átadást. Kiemelte, hogy fontos minél több új tanulási lehetőség behozatala a fejlődni vágyók számára.
A köszöntőbeszédeket Prof. Dr. Molnár György, a Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar dékánja zárta, aki elmondta mennyire nélkülözhetetlen a tudásmegosztás a tanításban.
Az előadások során neves külföldi-, hazai előadók és kutatók tárták fel a felsőoktatási környezetben zajló tudásmegosztási gyakorlatok és folyamatok trendjeit, az egyéni, továbbá közösségi képesség-fejlesztés kihívásait a digitális transzformáció keretein belül. A rendezvényen a MELLearN és a vendéglátó Óbudai Egyetem szakmai és munkaerőpiaci partnerei, egyúttal oktatási-képzési, tudományos és kulturális intézményi partnerei is megjelentek szakmai innovációkkal.
A köszöntőbeszédeket követően 5 nemzetközi plenáris előadás után a „Digitális transzformáció és megújuló felsőoktatási LLL célok” című kerekasztal beszélgetésen vehettek részt a jelenlévők Prof. Dr. Molnár György vezetésével
A kerekasztalbeszélgetést követően 8 szekcióban 58 előadás hangzott el. A délutáni órákban számos aktuális probléma volt terítéken a felnőttkori tanulás digitalizációs kihívásaitól kezdve egészen a kultúraközvetítés és tanulási innovációk: megváltozó közösségek, aktív állampolgárság és a digitális média kölcsönhatásáig.
A MELLearN konferencia előadóinak listája, programja az alábbi linken érhető el:
https://mellearn.hu/konferencia-program-2024/