Ázsiai együttműködési projekt partnere az Óbudai Egyetem
Az Óbudai Egyetem STEM Irodája vezetésével vesz részt az új „UNICATION” Erasmus+ felsőoktatási kapacitásfejlesztési projektben. A sajátos felsőoktatási helyzettel rendelkező, gyorsan növekvő gazdaságú Kambodzsa és Fülöp-szigetek 4 egyetemével dolgozik együtt az Óbudai Egyetem azért, hogy ezeknek az országoknak felsőoktatási intézményei eredményesebben működhessenek együtt ázsiai partnereikkel és aktívabban jelenjenek meg az Európai Unió felsőoktatási térségében. Az Erasmus+ projekt koordinátora a lisszaboni (Portugália) Instituto Superior Técnico (IST).
A 2023. december 1-jével indult 24 hónapos Erasmus+ felsőoktatási kapacitásfejlesztési (CBHE) projekt közvetlen célja, hogy a harmadik országokban működő egyetemek nemzetközi irodáiban dolgozók számára készség- és képességfejlesztési kereteket, képzési anyagot hozzon létre, ugyanakkor hozzájáruljon az ázsiai és az európai, valamint maguk az ázsiai felsőoktatási intézmények közötti nemzetközi együttműködés erősítéséhez.
Ez a KA2 partnerségi együttműködési Erasmus+ projekt újabb példája az Instituto Superior Técnico műszaki egyetem Nemzetközi Kapcsolatok Irodája a nemzetköziesítés és a felsőoktatási intézményekkel való globális együttműködés melletti elkötelezettségének. A projektet a koordinátor lisszaboni egyetem részéről Natacha Moniz és Ana Pipio vezeti, akik szerint a UNICATION projekt jelentős mértékben hozzájárul a nemzetközi partnerségek és projektek minőségének fejlesztéséhez, valamint a világ különféle kultúrái közötti megértés elősegítéséhez.
Erre a valóban nemzetközi projektre készülve áttekintettük a szakirodalmat, adatelemzés és konzultációk révén beleástuk magunkat a felsőoktatási intézmények bonyolult igényeinek hálózatába. A hangsúly most ezen igények finomhangolására és a felmérések eredményeinek robusztus képzési tervbe történő integrálására helyeződik.
A projekt kezdeti szakaszában kérdőíves és fókuszcsoportos kutatással gondoskodik arról az Óbudai Egyetem, hogy pontosan megértsük a kambodzsai és fülöp-szigeteki fejlesztési területeket és igényeket. A STEM Iroda a korábbi projektjeiben, például a 2022-ben Afrikában lebonyolított Etióp Mezőgazdasági Parkok felmérésében sikerrel alkalmazott megközelítéssel járul hozzá a célzott és hatékony képzési anyag létrehozásához. A személyre szabott kérdések, jól előkészített interjúk és a részletes kutatási elemzés előkészíti az egyetemekkel és a felsőoktatásban érdekelt felekkel megosztandó átfogó összefoglaló jelentést.
A projektről: A Unify Communication by International Projects in Cambodia and Philippines - UNICATION projekt Európai Bizottság által jóváhagyott uniós össztámogatása 348 424.- EUR. A pályázatot 2023-ban adta be a konzorcium az ERASMUS-EDU-2023-CBHE-STRAND-1 (A felsőoktatási együttműködéshez való hozzáférés elősegítése / Strand 1 - Fostering access to cooperation in higher education) felhívásra. A megvalósítás 24 hónapig tart 2023. december és 2025. november között. A projektben nyolc partner vesz részt három uniós tagállamból (Portugália, Franciaország és Magyarország) és két ázsiai országból (Kambodzsa és Fülöp-szigetek).
A részt vevő egyetemek:
🎯Universidade de Lisboa/Instituto Superior Técnico
🎯Université Côte d'Azur
🎯Óbudai Egyetem
🎯University of the Philippines
🎯Batangas State University
🎯Phnom Penh International University
🎯University of Heng Samrin Thbongkhmum (UHST)
🎯National University of Management
További információ:
Óbudai Egyetem STEM Iroda
Az Óbudai Egyetem a hazai műszaki felsőoktatás meghatározó intézménye, mely a felsőoktatási-kutatási alaptevékenysége mellett a szervezett programjainak keretében különös figyelmet fordít a közoktatásban részt vevő, a műszaki és természettudományos érdeklődésű fiatalok nevelésére. Az egyetem programok koordinálására és fejlesztésére STEM Irodát hozott létre, amely az Oktatási Főigazgatóság irányítása alatt áll. Az Óbudai Egyetem a magyarországi STEM platform alapítója és az EU STEM koalíció tagja.
A STEM Iroda fő fejlesztési és kutatási területei a STEM innovációk, a transzverzális készségfejlesztés, valamint az iskolaigazgatók továbbképzési programjainak kidolgozása.
A STEM Iroda Erasmus+ és Horizont Európa projekteket koordinál, illetve részt vesz a fejlesztésekben, részt vesz a magyar Kutatók Éjszakája programsorozat országos koordinációjában. Fő koordinátora volt a Magyarországon zajló országos STEAM oktatási innovációs felmérésnek, melynek célja a közoktatási intézményekben a STEM-mel kapcsolatos innovációk feltérképezése. A felmérés 2021-ben kezdődött, és 2022 végén ért véget.
Az Európai Unió finanszírozásával. Az itt szereplő vélemények és állítások a szerző(k) álláspontját tükrözik, és nem feltétlenül egyeznek meg az Európai Unió vagy az Európai Oktatási és Kulturális Végrehajtó Ügynökség (EACEA) hivatalos álláspontjával. Sem az Európai Unió, sem az EACEA nem vonható felelősségre miattuk.