Online nyílt nap az Alba Regia Műszaki Karon

Az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kara nyílt napot szervezett a középiskolák fenntartói kérésének eleget téve, idén online formában. A megnyitón a középiskolás diákokat, érdeklődőket Dr. Cser-Palkovics András polgármester, az Óbudai Egyetem kuratóriumának tagja és Prof. Dr. Molnár András, az Óbudai Egyetem általános rektorhelyettes köszöntötte.

Dr. Cser-Palkovics András polgármester, az Óbudai Egyetem kuratóriumának tagja kiemelte, hogy „az élet egyik legfontosabb döntése, amit a fiatalok meg fognak hozni a következő hetekben, amikor a pályaválasztásról döntenek”. Felhívta a diákok figyelmét arra, hogy sok mindent kell mérlegelni, hogy megszülethessen a jó döntés: át kell gondolni, mitől lesz boldog, melyik lesz az a hivatás, amivel foglalkozni szeretne, ehhez kell meg találni a megfelelő egyetemet, alapszakot, szakmát. Hangsúlyozta, hogy szükség van arra is, kreatív alkotásról legyen szó, a legkorszerűbb technológiák használatáról, piacképes tudásról és lássa maga előtt a diák az egzisztenciális lehetőséget is. Azt tanácsolta a fiataloknak, hogy „mivel az Óbudai Egyetem mindegyik kérdésre jó válaszokat tud adni, ezért válasszák azt, s azon belül az Alba Regia Műszaki Kart is ismerjék meg”. „Szép és eredményes középiskolai záróélményeket és jó döntéseket!” - kívánt a diákok pályaválasztáshoz zárásként.

 

Prof. Dr. Molnár András, az Óbudai Egyetem általános rektorhelyettese köszöntőjében hangsúlyozta: „egy nagy döntés előkészítése, amivel most a diákok foglalkoznak ebben az időszakban”. Kiemelte az Óbudai Egyetemet bemutató előadásában, hogy olyan intézményről van szó, amely a műszaki intézmények sorából kiemelkedik a gazdasági és művészeti területekhez kötődő képzéseivel. Beszélt a székesfehérvári jó együttműködésről, amelyben minden olyan infrastruktúra, tudás, képzés elérhető, ahol az ipari partnerek többsége szövetségese a felsőoktatási intézménynek a duális és a hagyományos szakmai gyakorlatok során is. Kiemelte, hogy ez „a gyakorlatorientáltság tetten érhető abban, hogy azzal a technológiával tanulnak a hallgatók a laborokban, amit a gazdasági szereplők alkalmaznak az ipari parkokban, ezáltal a munkaerőpiacra való kilépés időszakában a betanulás időszaka gyakorlatilag megszűnikSzámos vezető tanácsadó, fejlesztő vesz részt a képzéseinkben az oktatás során, ilyen formában első kézből értesülnek az egyetemisták az adott szakmában fellelhető ipari problémákról és megoldásokról is. Ezen keresztül olyan piacképes diplomához lehet jutni, amellyel egzisztenciát lehet teremteni, megbecsülést lehet szerezni és szakmailag tovább lehet fejlődni.” A középiskolás diákok figyelmébe ajánlotta a fehérvári kart, hogy keressék fel személyesen is, amint lehetséges.

 

Takács Éva dékáni hivatalvezető, egyetemi duális koordinátor a 2022-es felvételi eljárás tudnivalóival, az egyetemi kar bemutatásával, a duális képzési forma ismertetésével megkezdte a tájékoztatók sorát. Kiemelte, hogy a duális képzések esetében a vállalati partnerek támogatják a hallgatókat abban is, hogy minél több területet ismerjenek meg az adott cégnél. Mindenkit buzdított arra, hogyha a gyakorlatorientált képzések érdeklik, akkor válasszák a duális képzéseket, amelyben a szakmai fejlődésen túlmenően, a cégek a náluk végzett tevékenységet hallgatói munkaszerződés keretében a minimálbér 65 százalékának megfelelő összeggel honorálják.

Kónya Tamás Ádám mérnökinformatikus hallgató a családias légkörről, az oktatók-hallgatók közvetlen kapcsolatáról beszélt, majd bemutatta a diákoknak a szakot. Kiemelte, hogy a mérnökinformatikus szakhoz szükséges lesz matematika és természetesen informatika tudásra is. Nemcsak elméletben, hanem gyakorlatban is több programozási nyelvet tanulnak meg. Ismertette a specializációkat, valamint a duális képzés kapcsán kiemelte, hogy biztonságot nyújt számára az, hogy rengeteg partnerrel áll kapcsolatban az egyetem és így számos helyen el tud helyezkedni. Torák Csongor Mátyás gépészmérnök duális hallgató (Harman) ismertette a középiskolásokkal a gépészmérnök szak követelményeit, főbb tantárgyait, beszélt a folyamatmérnöki specializációról. A Székesfehérváron létrehozott Robotlaborban található ipari robotok bemutatásával pedig felhívta a figyelmet arra, hogy mennyire naprakész az oktatás a technológiai háttérre vonatkozóan is. Katona Bálint műszaki menedzser hallgató a menedzseri képzés sokszínűségére hívta fel a figyelmet, majd bemutatta a gazdasági, műszaki és informatikai területeket érintő képzést. Hangsúlyozta, hogy a képzés nyújtotta tudással a minőségbiztosítás, logisztika, HR menedzsment irányába is el lehet helyezkedni. Balázs Bence villamosmérnök hallgató beszámolt arról, hogy a képzés már régóta a portfólió része, amely az oktatás színvonalán is látszik. Bevált és komoly szaktudással bíró oktatókat és a duális képzés nyújtotta előnyöket említette. Bogdán Bence földmérő és földrendező mérnök bemutatta a szakot, kiemelte a duális képzés előnyeit. Megnyugtatta azok a diákokat, akik gimnáziumból érkeznének a képzésbe, mert az első év alatt minden olyan szakmai tudást elsajátítanak, amivel a technikumból érkezők magukkal hoznak. Megemlítette a gólyatábor és a selmeci hagyományőrzéshez kapcsolódó programokat. Szalkai Zsombor földmérő és földrendező mérnök hallgató a HÖK részéről ismertette a hallgató tanulmányi és szociális ösztöndíjakat, juttatásokat, illetve a székesfehérvári ösztöndíjat is. Nagy Márk Máté a Hallgatói Önkormányzat AMK-s képviselőjeként a hallgatói életről mesélt, hogyan lehet összeegyeztetni a tanulmányokat, a szabadidő hasznos eltöltésével. Beszámolt arról, hogy milyen programokat szerveznek a hallgatóknak, valamint megemlítette a Székesfehérvári Hallgatói Tanács szerepét is a közösségépítésben.

Végül Dr. Udvardy Péter egyetemi docens, ERASMUS koordinátor mutatta be, hogy a hallgatóknak milyen mobilitási lehetőségeik vannak Görögországtól Finnországig. Hangsúlyozta, hogy a külföldi szakmai gyakorlati tapasztalatszerzés is népszerű a diákok körében.
Frissítve: 2021.12.20.

Legfrissebb cikkek