Legfrissebb tájékoztató a nyelvvizsgamentességről
Mint arról korábban hírt adtunk, Magyarország Kormánya április elején döntött arról, hogy a felsőoktatási intézmények volt és jelenlegi hallgatói közül mindazok mentesülnek a nyelvvizsga megszerzésének kötelezettsége alól, akik 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tesznek. Az oklevelek kiadásához szükséges eljárási rendről az Innovációs és Technológiai Minisztérium és az Oktatási Hivatal közös végrehajtási útmutatót adott ki.
Az Óbudai Egyetem Oktatási Hivatalának munkatársai és az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakemberei közösen azon dolgoznak, hogy az oklevelek kiállítása minél gördülékenyebben megvalósuljon. Mivel az oklevél közokirat, amely csak az aktuális adatokkal adható ki, ezért van szükség a személyi adatok egyeztetésére az oklevél kiállításának megkezdése előtt.
Tekintettel a volt hallgatók rendkívül nagy számára, az Óbudai Egyetem vezetése arról tájékoztatja a nyelvvizsgamentességben érintetteket, hogy az adategyeztetés és az oklevelek kiállítása hosszabb időt vesz igénybe a megszokottnál, ennek ellenére mindenkinek ki fogják állítani az oklevelet, aki erre a jogszabályok alapján jogosult.
Kérik, hogy az a hallgató, aki a jogszabály adta lehetőséggel élni kíván, azt az alábbi linken elérhető adategyeztetési nyilatkozat megtételével jelentse be: https://ti.uni-obuda.hu A beérkezett nyilatkozat befogadásáról válaszüzenetben kapnak értesítést a bejelentők. A további teendőkkel kapcsolatban, illetve a kiállított oklevelek átvételéről e-mailben tájékoztatják az érintetteket. Az oklevelek átvételére személyesen (vagy meghatalmazott útján), illetve postai kézbesítéssel lesz lehetőség. Személyes átvétel esetén az Egyetem biztosítja a járványügyi helyzetben a személyes érintkezést nem igénylő átadás lehetőségét, azonban javasolják és kérik a postai kézbesítés választását.
Az adategyeztetésben az Oktatási Hivatal munkatársai kérik a hallgatók szíves együttműködését, a hosszabb ügyintézési idő miatt pedig mindenkitől megértést és türelmét kérnek. Az oklevél kiállítással kapcsolatban felmerülő kérdéseket a kari e-mail címeken fogadják az ügyintézők.