Magyar kisrepülőgép szeli át az Atlanti-óceánt az egyetem támogatásával

A Magnus Aircraft belsőégésű motorral felszerelt kétszemélyes, könnyű repülőgépe a Pécs-Pogány repülőtérről augusztus 18-án indult el, hogy 9 országon és az Atlanti-óceánon átrepülve a vállalat amerikai kirendeltségének floridai központjába menjen.

A küldetést a HA-XAE lajstromjellel rendelkező 2018-ban gyártott, ULPower UL260iSA típusú motorral felszerelt Magnus Fusion kétszemélyes repülőgép teszi meg. Ilyen kategóriájú, hazai gyártmányú kisrepülőgép Magyarországról még nem tett meg ilyen nagy utat. A cég ikonikus terméke a Fusion belsőégésű motorral hajtott repülőgép.
A kompozit repülőgépeket fejlesztő, gyártó és forgalmazó magyar cég gépe a tervek szerint 9 ország érintésével jut el célpontjára hét nap alatt, összesen 50 repült órát és 8786 kilométer (4744 tengeri mérföld) távolságot teljesítve.



 

A Magnus Fusion repülőgép az Egyesült Államokba történő megérkezését követően több amerikai repülőtéren, kiállításon és ikonikus helyen is megjelenik közel két hónapos körút során, majd megérkezik a vállalat új, floridai központjába, DeLand-be.
Ez a repülőgép teljesítette korábban az FAA (Federal Aviation Administration) vészhelyzeti manőverek végrehajtására feljogosító teszteket, amelynek eredményeként az Amerikai Egyesült Államokban immár végezhető UPRT-képzés (Upset Prevention and Recovery Training) a Magnus Fusion típussal, amelynek célja, hogy felkészítse a pilótákat a vészhelyzeteket megelőző állapotok felismerésére, illetve a már kialakult vészhelyzetek megszüntetéséhez szükséges speciális manőverek végrehajtására.
A küldetést az Óbudai Egyetem, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, a Multifly a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, a Prohuman, az ULPower Aero Engines és a Vannet támogatják.
A ferry flight repülést az érdeklődők nyomon követhetik a flightradar24.com oldalon, valamint a vállalat Instagram és Facebook felületein.

A cég és az egyetem kapcsolatáról

Folyamatosan nő az igény az alacsony költséggel fenntartható, környezetkímélő járművek iránt. Nincs ez másképp a légi iparban sem. A piaci igényekhez igazodva az Óbudai Egyetem és a MAGNUS Aircraft Zrt. innovatív együttműködés alapjait tették le a múlt év végén: túra utakra alkalmas elektromos hajtású repülőgép fejlesztését, közös kutatási és fejlesztési projektek megvalósítását tűzték ki célul.
A céggel közös munka jól illeszkedik az egyetem légiipart érintő fejlesztési terveibe, különös tekintettel az innováció és a kutatás-fejlesztés (k+f) területén.



 

Az Óbudai Egyetem vezetése már eddig is jelentős erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy növelje a légiipar elvárásaihoz illeszkedő mérnöki kompetenciákat. Repülőmérnöki, technológusi, illetve különböző szintű pilótaképzési programok is indultak. A célok közt szerepel a MAGNUS Aircraft Zrt.-vel nagyobb, 4-6 üléses hibrid, és elektromos repülőgépek fejlesztése, valamint további közös k+f tevékenységek megvalósítása is. Az egyetem és a cég vezetésének egyik kiemelt célja, hogy együttműködjenek egy túra utakra alkalmas, elektromos hajtású repülőgép műszaki fejlesztésében. Az új típusú légi jármű létrehozása érdekében az egyetem az úgynevezett hajtáslánc (a repülő hajtását biztosító rendszer) tervezésével, a MAGNUS Zrt. szakemberei pedig a géptest kialakításával, összeszerelésével, tesztelésével vesznek részt.
Frissítve: 2022.08.25.

Legfrissebb cikkek