Interjú a K-MOOC-pályázat egyik nyertesével

Dr. Kahler Korcsmáros Enikőt PhD, a Selye János Egyetem Gazdaságtudományi és Informatika Karának oktatási ügyekért felelős dékánhelyettese az Óbudai Egyetem Kárpát-medencei Online Oktatási Centrumának tananyagfejlesztési pályázatának egyik nyertese. Március 31-én Dr. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettestől és Prof. Dr. Kovács Levente rektortól vette át megbízó oklevelét. A komáromi közgazdaságtan oktató pályázatának középpontjában a társadalmi felelősségvállalás vállalati gyakorlata áll.

Miután láttuk, hogy a covid időszakának – bár értelemszerűen megvoltak a maga negatívumai – milyen pozitív hozománya volt az online oktatás terén, rádöbbentünk, hogy ebben a szférában is fejlődnünk kell, mert általa komfortosabb tanulási lehetőséget biztosíthatunk hallgatóinknak. Ebből kiindulva nagyon örülünk, hogy a K-MOOC által továbbfejlődhetünk az online oktatás terén és általa csatlakozhatunk magyarországi és külhoni magyar felsőoktatási intézményekhez.

Mi alapján értékelték a pályázatokat, pályázókat?

A pályázatot egységes tematikát kidolgozva kellett beadnunk, és egy adott kurzushoz minimum 12 témakört kellett megtervezni. Az elbírálásnál fontos szempont lehetett, hogy olyan aktuális témákat dolgozzunk fel, amelyek széles körben érintik és érdeklik a hallgatókat, ugyanakkor lényeges, hogy ezek a területek más-más oktatási intézményeken belül is alkalmazhatók legyenek.

Vannak esetleg korábbi tapasztalatai online oktatás, illetve tananyagfejlesztés terén?

Korábban részt vettem egy nemzetközi kereskedelemmel kapcsolatos kurzusfejlesztési programon. A K-MOOC-nál, adott témákhoz kellett konkrét modulokat kidolgozni, a két évvel ezelőttinél kicsit eltérő volt a kritériumrendszer. Mindenesetre hasznos tapasztalat volt.

Milyen kurzust tervez tartani a K-MOOC platformján?

Azt terveztem, hogy a társadalmi felelősségvállalás vállalati gyakorlatát próbálom meg bemutatni. Különböző példákkal tervezem színesíteni a kurzust, illetve az aktuális trendek bevonásával szeretném közelebb hozni a hallgatókat a témához. Elsőre talán idegennek tűnhet a téma, de úgy vélem minden vállalat a saját méreteihez képest tud tenni azért, hogy felelősségteljesebben mutatkozhasson meg a gazdasági szférában.

Van esetleg valamilyen konkrét pontja a tanegységfejlesztés folyamatának, akár a workshopon hallottak alapján, ami nagyobb kihívást jelent a számára?

Gyakori aggályom tanárként, hogy ami az én nézőpontomból csábító lehet, az vajon tényleg vonzó-e a hallgatók számára. Hogy ezzel tényleg meg is érintem őket és meg tudom „győzni” arról, hogy ebbe érdemes annyi időt és energiát fektetni, hogy ezt a tárgyat elvégezzék.
A másik, hogy az elvárásaimnak megfelelően tudok-e majd annyi hallgatót bevonzani a kurzusomra, amennyit szeretnék, mert hát minél többen érdeklődnek, annál jobb.



Segített a workshop? Tanulságos volt?

Igen, nagyon sokat segített. És nagyon várom a workshopon felajánlott teamses segítséget az opcionális technikai megoldásokat tekintve. Most kaptunk egy csomó hasznos információt, de miután felelevenítem a moodle-s tapasztalataimat, és elmerülök a fejlesztésben, valószínűleg új kérdések fogalmazódnak majd meg bennem, ezért is hálás vagyok a K-MOOC-részleg segítőkészségének.
Frissítve: 2023.04.12.

Legfrissebb cikkek